Communicatie op maat

//Communicatie op maat
Communicatie op maat2018-04-09T15:04:39+00:00

Ithaka wil communicatie graag voor iedereen toegankelijk maken. Daarom wordt er vaak gewerkt met technologische hulpmiddelen.

Cloudina

Cloudina is een verzameling van applicaties, aangestuurd via een beheerwebsite. Mensen met een verminderde zelfstandigheid worden door Cloudina ondersteund in hun dagelijks leven. Cloudina kan een eenvoudige telefoon, een eenvoudige agenda en BlueAssist bevatten. Cloudina wordt op maat ingesteld samen met een mantelzorger of professionele coach.
Info: http://www.cloudina.eu/nl

Cloudina is ontstaan vanuit de praktijk van Ithaka. Wordt nu verder onderhouden door Skill/Ate.

BlueAssist

BlueAssist is een hulpmiddel dat een houvast biedt aan mensen die geen eenvoudige hulpvraag kunnen of durven stellen. Er bestaan BlueAssist-kaartjes, een BlueAssist app en BlueAssist op Cloudina.
Info: www.blueassist.eu

BlueAssist is ontstaan vanuit de praktijk van Ithaka. Dit wordt nu onderhouden door Epo vzw van Ubuntu.

 

Pict@

De Pict@ is er voor iedereen die niet over alle basisvaardigheden beschikt om een computer te bedienen en toch graag zelfstandig toegang wil hebben tot de digitale wereld: e-mail, facebook, Youtube, …
De Pict@ kan aangepast worden aan de individuele noden, mogelijkheden en wensen van de gebruiker. De gebruikers kunnen ondanks hun beperkingen, zelfstandig die zaken doen met een computer die hen interesseren, op een manier die aansluit bij hun mogelijkheden.
Klik hier

DDSoft vzw

DDSoft ontwikkelde een app die binnen Ithaka werd getest. Met de app kunnen cliënten van een bepaalde voorziening op hun smartphone zien wat er de komende dagen als maaltijd op het menu staat. Op die manier beschikken ze altijd over de gewenste informatie en zijn ze minder afhankelijk van anderen om aan de info te komen. Ze kunnen de info bijvoorbeeld ook thuis raadplegen en hoeven zich niet naar een prikbord in de voorziening te verplaatsen.
Meer info: http://www.ddsoft.be en dennie@ddsoft.be